Odwołanie wizyty w salonie fryzjerskim — jak nie stracić? Wskazówki

Odwołanie wizyty w salonie fryzjerskim — jak nie stracić? Wskazówki

Jak wygląda idealny dzień pracy w salonie fryzjerskim? Wypełniony po brzegi kalendarz, brak odwołanych wizyt czy sytuacji, w których klient nie stawił się na umówioną wizytę. Niestety, życie na co dzień jest dalekie od ideału. Co warto zrobić, aby ograniczyć straty finansowe do minimum? Sprawdź nasze podpowiedzi!

Odwoływane wizyty a płynność finansowa salonu

Zdarza się, że prowadzenie salonu fryzjerskiego jest bardzo dalekie od ideału. Dzieje się tak w szczególności na etapie rozkręcania własnego biznesu i stawiania pierwszych kroków w  branży Beauty. Kalendarz często świeci pustkami, wizyty są systematycznie odwoływane, a wielu klientów nie stawia się na wizytę. Wszystko to może zaburzać płynność finansową firmy oraz powodować napiętą atmosferę w salonie. Co do strat finansowych, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Co zatem zrobić, aby uniknąć anulowania wizyt w ostatniej chwili?

Odwołanie wizyty w salonie fryzjerskim — co zrobić, aby uniknąć anulowania wizyt w ostatniej chwili?

Dwie czy trzy odwołane wizyty nie stanowią większego problemu. Jeśli natomiast odwoływanie wizyt staje się nagminne i ewidentnie zaburza pracę salonów fryzjerskich, trzeba działać szybko i skutecznie. Poniżej przedstawiamy siedem skutecznych metod, które z pewnością pomogą przeciwdziałać notorycznemu odmawianiu wizyt w salonie fryzjerskim.

Wręczaj karteczkę z terminem

Jedną z form umawiania wizyt jest rezerwacja kolejnego terminu w salonie. Wówczas sprawdzoną formą przypomnienia o wizycie jest karteczka z datą i godziną następnego spotkania. Właściciele salonów mogą postarać się o to, aby klient nie wpadł na pomysł, aby powyższej przypominajki szybko się pozbyć. Skuteczną metodą może być umieszczenie na odwrocie kalendarza na dany rok, listy niedziel handlowych czy przepisu na sprawdzoną miksturę odżywiającą włosy. Karteczkę z terminem można również połączyć z kartą lojalnościową na pieczątki czy punkty.

Potwierdzaj wizytę telefoniczne kilka dni przed planowanym terminem

Standardową praktyką w wielu salonach fryzjerskich jest przypominanie klientom o umówionych wizytach z odpowiednim wyprzedzeniem. Telefon do klienta czy wiadomość SMS wysłana jeden czy dwa dni wcześniej nie tylko przeciwdziałają nieudanym wizytom lub umożliwiają ewentualne zapełnienie luki przez innego klienta, ale również pomagają budować relacje z klientem. Wiele przydatnych aplikacji oferuje automatyczne powiadomienia wysyłane do klientów, dzięki czemu nie trzeba o nich pamiętać.

Przygotuj regulamin salonu i ustal warunki anulowania wizyt

Najlepszym antidotum na wszelkie niejasne sytuacje są skrupulatnie opracowane zasady dotyczące działalności danego salonu. Taki regulamin sporządzony na piśmie powinien zawierać m.in. zasady odwoływania wizyt. Wielu właścicieli salonów decyduje się na wprowadzenie opłaty za zbyt późne odwołanie wizyty bądź niestawienie się w ustalonym terminie. Konkretne wytyczne są jednym z najistotniejszych środków ochrony biznesu w obliczu powyższych sytuacji. Powinny one zawierać jasne i czytelne zasady postępowania w każdej z wymienionych okoliczności.

[product search="recepcja" limit="3" onlyAvailable="true"]

Pobieraj zadatek i opłatę za anulowanie wizyty

Obawiasz się, że klient odwoła wizytę w ostatniej chwili? Zdecyduj się na wprowadzenie zadatku. Mimo początkowych obaw warto zdecydować się na ten krok, tym bardziej, że w dzisiejszych czasach płatność "przed" daną usługą nie jest już niczym szokującym. W przypadku niestawienia się na umówioną wizytę zadatek zostaje u Ciebie, tym samym przyczynia się do zminimalizowania strat finansowych. Warto również dodać, że wpłacenie zadatku w większości przypadków działa - to znaczy mobilizuje klienta do stawienia się na umówioną wizytę.

Korzystaj z aplikacji do umawiania wizyt w salonie fryzjerskim

Chciałbyś mieć pełną kontrolę nad każdą wizytą w swoim salonie, lecz myślisz, że w praktyce jest to nie do zrobienia? Zdaj się na pomocną aplikację do umawiania wizyt fryzjerskich. Takie czynności jak umawianie wizyty, przekładanie ich czy wiadomości z przypomnieniem będą możliwe do wykonania bez Twojego udziału! Warto wybrać sprawdzony i polecany system rezerwacyjny, który zdał egzamin już w niejednym salonie. Dzięki aplikacji tego rodzaju klienci mogą sprawdzić pełną ofertę salonu, cennik oraz aktualne promocje. Ponadto po wykonaniu usługi mają możliwość płatności online czy wystawienia opinii na temat usługi oraz salonu.

Stwórz listę oczekujących

Dotarła do Ciebie informacja o anulowanej wizycie? Możesz zrobić coś, co pomoże przeciwdziałać przestojom w pracy w podobnych sytuacjach. Stwórz listę klientów oczekujących. Być może masz długie terminy, a niektórym z Twoich klientów zależy na szybszym wykonaniu usługi? Zaskocz swoich klientów i zaproponuj im wcześniejsze spotkanie!  Posiadając aktualny numer telefonu do takiej osoby, możesz zaproponować jej przyśpieszoną wizytę w salonie.

Udostępniaj informacje w mediach społecznościowych o wolnych terminach

Żyjemy w czasach, w których prowadzenie profilu salonu w mediach społecznościowych wydaje się absolutnie konieczne. To wyjątkowa możliwość, aby dotrzeć do nowych klientów, komunikować się z klientami czy zadbać o wizerunek marki. To jednak nie wszystko. W mediach społecznościowych możesz także zamieszczać informacje o wolnych terminach. Czas oczekiwania na wizytę u dobrych stylistów niekiedy potrafi być bardzo długi, więc wiadomość o możliwości wykonania usługi w najbliższych dniach czy godzinach niejedną osobę może bardzo ucieszyć.

Podsumowanie

Wiesz już, jak przeciwdziałać stratom finansowym na skutek odwoływania wizyt. Zastosowanie podanych sugestii z pewnością przyniesie dobre efekty. Warto również pamiętać, że dobra i skuteczna reklama salonu pomoże raz na zawsze uporać się z lukami w kalendarzu. Takie sumienne podejście z pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek oraz rentowność salonu!

do góry
Realizacja: Fusion Marketing | oprogramowanie: Shoper
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium