Biznesplan salonu kosmetycznego — gotowy wzór i wyjaśnienie

Biznesplan salonu kosmetycznego — gotowy wzór i wyjaśnienie

Planujesz otworzyć własny salon kosmetyczny? Podstawą w tym procesie okaże się starannie przygotowany biznesplan. Jak stworzyć biznesplan salonu kosmetycznego, który okaże się pierwszym krokiem do powodzenia w biznesie? Udzielamy praktycznych porad!

Biznesplan salonu kosmetycznego — co to jest i kiedy go przygotować?

Dlaczego salon kosmetyczny potrzebuje biznesplanu oraz czym on właściwie jest? Biznes plan salonu kosmetycznego to narzędzie, które już od samego początku umożliwia skierowanie działalności na właściwe tory. Zbiera on wszystkie cele, założenia oraz strategię rozwojową firmy mającą na celu utrzymanie płynności finansowej oraz generowanie zysków. Dobry biznesplan pomaga zdać sobie sprawę z mocnych i słabych stron działalności oraz potencjalnych zagrożeń. Zawiera także opis działań, jakie należy podjąć w przypadku, gdy owe zagrożenia staną się rzeczywistością.

Kiedy się zabrać za przygotowanie biznesplanu? Biznesplan pozwala ocenić szanse powodzenia biznesu biorąc pod uwagę aktualne realia rynkowe. Ten ważny projekt wskazuje też drogę, którą należy zmierzać, aby dotrzeć do upragnionych celów. W związku z powyższym, należy się za niego zabrać już na etapie planowania rozpoczęcia działalności.

Przeczytaj także: Jak otworzyć salon kosmetyczny? Formalności i porady

Analiza konkurencji i przygotowanie biznesplanu salonu kosmetycznego — dlaczego jest to takie ważne?

Pojawienie się na lokalnym rynku kolejnego salonu kosmetycznego to jedno, natomiast utrzymanie biznesu oraz osiągnięcie sukcesu to zupełnie inna sprawa. Zdając sobie sprawę z ogromnej konkurencji w branży kosmetycznej, musimy być naprawdę dobrze przygotowani do wejścia na rynek. Właśnie dlatego przygotowanie biznesplanu jest tak ważne. Analiza konkurencji oraz pozostałych zagrożeń sprzyja przemyślanym działaniom oraz mobilizuje do przygotowania wyjątkowej oferty, która będzie wyróżniać się na tle konkurencji.

[product search="fotel kosmetyczny" limit="3" onlyAvailable="true"]

Jak napisać biznesplan salonu kosmetycznego? Co powinien zawierać?

Wiemy już, czym jest biznesplan oraz dlaczego jest tak istotny. Pora ustalić, jak powinien wyglądać solidny biznesplan salonu kosmetycznego. Jakie elementy powinny się w nim znaleźć?

  1. Strona tytułowa. Rolą strony tytułowej jest krótkie przedstawienie danej firmy. Powinna ona zawierać tytuł dokumentu, nazwę oraz adres firmy, numer telefonu do jej właściciela oraz datę i miejsce sporządzenia biznesplanu.

  2. Streszczenie biznesplanu salonu kosmetycznego. To nic innego jak ogólny i zwięzły zarys planowanego przedsięwzięcia. Należy w nim zawrzeć takie elementy, jak krótki opis działalności, misja salonu kosmetycznego, wizja dalszego rozwoju, kluczowe cele oraz strategia firmy. Główną rolą streszczenia jest zachęcenie potencjalnych odbiorców do zapoznania się z całym dokumentem.

  3. Opis działalności firmy. Niniejszy rozdział powinien zawierać zwięzły opis firmy oraz oferowane usługi w Twoim salonie kosmetycznym. Warto wskazać lokalizację salonu oraz przedstawić usługi kosmetyczne dedykowane docelowym klientom. 

  4. Analiza rynku docelowego. W tym miejscu warto udzielić odpowiedzi na kilka ważnych pytań. Do kogo chcesz trafić ze swoją ofertą? Jak wygląda profil Twojego docelowego klienta? Jakie są jego potrzeby? Jakie działania zamierzasz podjąć, aby je zaspokoić?

  5. Analiza konkurencji. Rozdział ten powinien zawierać opis lokalnej konkurencji oraz elementy, które wyróżniają Twój salon fryzjerski, a ofertę czynią wyjątkową na tle pozostałych. Odpowiedz na pytanie, co możesz zrobić, aby przyciągnąć klientów do swojego salonu.

  6. Plan organizacyjny. Opisz strukturę firmy, plan zatrudnienia pracowników oraz strategię zarządzania. Sporządź wykaz celów krótko i długoterminowych oraz przeprowadź analizę SWOT. Jest to zestawienie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń prowadzenia danej działalności. Powyższa analiza pozwala dostrzec obszary przedsięwzięcia wymagające szczególnej uwagi. 

  7. Strategia i plan marketingowy. Wykonaj spis działań mających na celu pozyskanie nowych klientów. Czy salon będzie obecny w mediach społecznościowych? Czy zatrudnisz osobę odpowiedzialną za social media oraz public relations?  

  8. Plan inwestycyjny. Rozdział ten obejmuje szczegółowe zestawienie początkowych wydatków.

  9. Plan finansowy. Kolejny ważny krok to sprawdzenie wiarygodności finansowej planowanego przedsięwzięcia. W tym celu warto określić prognozowane przychody, koszty, wydatki inwestycyjne czy źródła finansowania dla poszczególnych kosztów. Sprawdzoną metodą obliczenia planowanych wyników finansowych firmy jest rachunek zysków i strat przedstawiony w formie przejrzystej tabeli.

  10. Plan rozwoju i ekspansji. Powyższy plan powinien zawierać kierunek, w którym firma chce się rozwijać. Czy będzie to wejście na nowe rynki? Wprowadzenie nowych produktów lub usług? A może chciałbyś postawić na inwestycje w kapitał ludzki i dążyć do rozwoju pracowników oraz wzrostu ich umiejętności i produktywności? Zastanów się, jakie są perspektywy rozwoju dla Twojej firmy.

[product search="gabbiano recepcja" limit="3" onlyAvailable="true"]

Przygotuj swój plan inwestycyjny z Salonova!

Atrakcyjna lokalizacja, przyciągająca oferta usług kosmetycznych czy skuteczny marketing to ważne, ale nie jedyne czynniki gwarantujące osiągnięcie sukcesu w branży. Nie mniej istotny jest wysokiej jakości sprzęt i meble renomowanych marek. Jak przygotować optymalną listę wyposażenia nowego salonu kosmetycznego?

Pracownicy Salonova z przyjemnością pomogą Ci stworzyć własny plan inwestycyjny salonu. Oferta hurtowni zawiera solidne i gustowne meble, takie jak tradycyjne lub elektryczne fotele kosmetyczne, fotele SPA czy leżanki kosmetyczne. W profesjonalnym gabinecie nie może również zabraknąć funkcjonalnego biurka kosmetycznego czy brodzika do pedicure. Ceny poszczególnych elementów wyposażenia salonu mogą się od siebie znacznie różnić. Przykładowo: najtańszy fotel kosmetyczny dostępny w naszej hurtowni kupisz już za niespełna 700 zł, podczas gdy za najdroższy model elektryczny z dodatkowymi funkcjami przyjdzie Ci zapłacić przeszło 8 tys zł.

Nasi eksperci oferują fachową pomoc w kwestii wyboru optymalnych rozwiązań przy uwzględnieniu posiadanego budżetu. Już dziś odezwij się do nas, a my przygotujemy ofertę szytą na miarę Twoich potrzeb!

do góry
Realizacja: Fusion Marketing | oprogramowanie: Shoper
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium